10.11.13

AND THE END IS UNKNOWN

Mulle annettiin tilaisuus lähteä year 9 kanssa Canberraan parisen viikkoa sitten. Mulle toi koko reissu oli ilmanen joten päätin sit tarttua tilaisuudesta vaikka mä en tuntenut ketään tuolta 14-vuotiaiden joukosta. Anyway, lähettiin aamu kuudelta ajamaan kohti Canberraa ja mulla toi bussimatka meni nukkuen. Ekana me mentiin Australian Parlamentti taloon vierailemaan. Se on ihan sika hieno ulkootapäin, harmi vaan että mulla ei oo kuvaa siitä, mut jos kiinnostaa, googlettakaa :D Se oli ihan valtavan kokonen rakennus. Oli kiva kuulla vähän miten täällä tää politiikka menee ja oli kiva nähä toi rakennus sisältä vaikkakin nähtiin hyvin pieni osa siitä. Ton Parlamentti talon jälkeen lounastettiin ja sit siirryttiin Australian War Memorial museoon. Ai että kun se oli kaunis paikka. Jos eksyt tänne päin, mä suosittelen kovasti käymään tuolla. Siellä oli oikeesti tosi mielenkiintosia juttuja. Mä tunsin itteni niin sika vanhaksi, koska mä luin kaikkia juttuja ja olin ihan innoissani kaikista vaikka yleensä mä oon museovihaaja. Ehkä se johtu myös siitä, että mun neljätoista vuotiaat kamut vaan riehu eikä jaksanut keskittyä niin se sai mut tuntemaan oloni vanhaksi, haha. Toi paikka oli myös tosi koskettava ja välillä teki mieli tirauttaa pari kyyneltä. Vietettiin tuolla reilu pari tuntia jonka jälkeen suunnattiin viimiseen päämäärään, Questaconiin, joka oli Heurekan tapanen paikka. Tosin Heureka on sata kertaa parempi. Musta tuntuu, että mä olin vähän liian vanha tonne paikkaan, koska siellä oli enemmän nuoremmille tarkotettuja juttuja. Koitin mä siellä sellasta vapaapudotus liukumäki jutskaa joka oli ihan sika pelottava :D Lopuks käytiin vielä mäkkärissä syömässä ja sit suunnattiinki kotiin.

I had the opportunity to go to Canberra with year 9 about two weeks ago. This whole excursion was free for me so I attended that even though I didn't know anyone in year 9. We left school at six o'clock in the morning and I slept the whole bus ride to Canberra. First we went to Australian Parliament House. It was a huge place and we only saw a little part of it. It was nice to hear about Australian politics. This building looks so awesome, unfortunately I don't have any photos of it. After Parliament House we ate lunch and then headed up to the Australian War Memorial. Usually I hate to be in museums because they are really boring, but this place was amazing. It was really beautiful and I really enjoyed being there. I felt so old, because I was so interested in everything and because the other students didn't care less, haha. We spent about two hours there and then we went to Questacon. It was a bit boring and I think I was a little bit too old to be there. Well I tried the free fall thing and it was really scary! At end of the day we went to maccas and then drove home.    

No comments:

Post a Comment