21.10.13

BUT HOW WE MOVE FROM A TO B?

Ensiksi haluun sanoa, että täällä NSW:n osavaltiossa on kauheet metsäpalot meneillään, about 300 kotia mennyt ihmisiltä. Nää palot ei oo onneks lähellä Blayneyä, mut silti savu kantautuu tännekin asti. Mä toivon että tulis sade koska se auttais tilannetta ihan sikana, täällä ei kuitenkaan oo satanu ikuisuuksiin eika tuukkaan satamaan... Ilmat tulee olemaan lähipäivinä kuumia ja tuulisia, joten eipä tuu palojen sammuttamisesta yhtään helppoa. Blayneyssäkin oli tänään ihan sika kuuma päivä; mittari näytti 29 astetta, huh. Meijän piti mennä koulun kanssa telttailemaan perjantaina kymmeneks päiväks, mutta se retki peruuttiin, koska se ois ollu tuolla alueella missä noi palot riehuu :(
Iloisempiin asioihin. Mä olin lauantaina Annikan luona yötä. Mentiin illalla Nevillen (asukasluku Nevillessa 100 :'D) keskustaan kuuntelemaan jotain ihme runoilua ja pakko sanoa et se oli ihan sika tylsä tapahtuma, mutta hyvä kokemus kuitenkin. Onneks siellä oli ihanaa ruokaa tarjolla, joten mun kolkkyt dollaria ei menny ihan hukkaan, haha. Sunnuntaina herättiin kasilta, koska meijän piti syöttää vauvalehmät. Annika asuu siis farmilla ja niillä on kaikenmaailman elukoita ja ne omistaa paljon maata. Anyway, olisin voinut jatkaa unia vaikka kuinka kauan, onnekseni aamupalapöydässä odotti pannukakkuja niin ei ruvennu aikanen herätys ottamaan päähän, haha. Siitä sit aamupalan jälkeen me lähettiin ratsastamaan, ah. Mä harrastin pienenä ratsastusta melko kauan, mut sit piti valita voimistelun ja ratsastuksen välillä ja valitsin voimistelun. Musta kuitenkin tuntuu että mulla on vielä sisäinen heppatyttö tallella ja pakko sanoa et mä nautin tosta touhusta ihan sikana. Mä jopa laukkasin mun heposellani! Tää ratsastus on täällä ihan eri juttu kun Suomessa, koska tosi moni omistaa hevosia täällä ja täällä ratsastetaan maastossa ihania maisemia katsellen ja auringosta nauttien. Me ratsastettiin about puoltoista tuntia jonka jälkeen laidunnettiin lehmiä. Mä jotenkin nautin tosta farmityttöilystä, mutta silti mä oon kyllä enemmän kaupunki-ihminen :)

2 comments:

  1. Aikaa hianoi ku pääset ratsastamaan, wau!!!!
    Ja maastoon!
    Hianoja maisemia.

    ReplyDelete